reklama

Keď sa otvoria kráľovské skleníky

Vždy dva týždne v roku sa otvoria pre verejnosť brány kráľovských skleníkov v Laeken v Bruseli. Okrem skleníkov si zvedaví návštevníci môžu prezrieť aj časť kráľovskej záhrady. Či sa mi tú krásu podarilo aspoň čiastočne zachytiť, posúďte sami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Obrázok blogu

Kráľovský palác v Laeken - no nežije si tá kráľovská rodina až tak zle. 

Obrázok blogu

Pri vchode do skleníkov vás privíta takýto diviak, aha: 

Obrázok blogu

Takto vyzerajú skleníky zvonku: 

Obrázok blogu

A takto vyzerá kupola najvyššieho skleníka zvnútra: 

Obrázok blogu

V kráľovskej záhrade ma zaujali mnohé štýlové kvetináče: 

Obrázok blogu

Záhrada je v tomto období naozaj rozkvitnutá. 

Obrázok blogu

Aj takúto chalúpku som tam objavila: 

Obrázok blogu

Čo sa mi na kráľovskej záhrade zdalo veľmi sympatické je to, že je síce upravená, ale nie príliš...aj kvetinková burinka mala šancu, aj sedmokrásky v trávniku, dokonca sa v trávniku nájdu aj ledabolo rozsypané a zasadené narcisy. Dodáva to záhrade taký normálny ľudský rozmer.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

V skleníkoch sa dokonca darí aj citrusom, bolo pekné počasie, tak ich vyniesli von, tieto mandarínky vítajú ľudí priamo pri vchode. 

Obrázok blogu

V skleníkoch sa človek môže pokochať naozaj kvetinkami všetkého druhu, tento zasnený rododendrón sa mi obzvlášť páčil: 

Obrázok blogu

Fuchsie zdobili veľakrát stropy skleníkov: 

Obrázok blogu

Obrázok blogu

A takto rastie papradie - začína sa to takýmito sympatickými slimákmi:

Obrázok blogu

Našli sa aj rastlinky menom papučky: 

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Aj mačičky som objavila: 

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Diviak nás aj vyprevádzal - akoby hovoril: stretneme sa zase o rok :) 

Obrázok blogu

Jediná táto posledná fotografia nie je odo mňa - je to fotografie z fotografie, ale ukazuje, aké sú v skutočnosti skleníky rozľahlé, ich prejdenie mi trvalo skoro tri hodiny, samozrejme prechádzkovým tempom a s fotením. Rada by som len vedieť, kto sa kochá nádherou skleníkov po zvyšok roka, pretože to musí dať nesmiernu námahu udržiavať ich v tomto stave...a pre verejnosť sú prístuoné len dva týždne v roku.... 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Zuzana Venczelová

Zuzana Venczelová

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som osoba stále hľadajúca svoje miesto vo svete. Pracujem momentálne v Bruseli ako lekárka.Nadovšetko milujem deti a letné tábory pre ne. Najviac si cením úprimné priateľstvo. Vo voľnom čase sa rada venujem potulkám po meste aj prírode a výtvarným činnostiam všetkého druhu. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy z budovy zvnej nemocniČriepky môjho detstvaKdo si hraje, nezlobíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu