reklama

Upečte si korálky :)

Čo robíš? Pečiem korálky. Minule som telefonovala s maminou a keď som jej oznámila, že si pečiem korálky, tak sa asi dosť čudovala. Ale bola to pravda pravdúca, podelím sa s vami o recept.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Robievam v lete s priateľmi tábor pre kardio deti a tak vždy, keď začnem mať pocit, že sa nám to už blíži, tak premýšľam o tom, čo na tie naše deťúrence zase vymyslíme a čím ich zabavíme a potešíme. A okrem toho patrím k ľuďom, ktorí sa veľmi radi hrajkajú a bavkajú so všetkým, čo len zaváňa nejakou kreatívnou ručnou prácou.

A tak keď som minule začula čosi o hmote Fimo, povedala som si, že to musím vyskúšať. Fimo hmota je moderná obdoba kedysi známeho moduritu, ktorý sa varil a táto hmota sa pre zmenu pečie. Výhoda je, že ju dostať vo viacerých farbách a nie je taká tvrdá, ako bol kedysi modurit. Dostať ju v lepšie zásobených papiernictvach, na Slovensku som Fimo videla predávať v Auparku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Všetko, čo naozaj potrebujete, je Fimo - farba a množstvo podľa vkusu a podľa toho, koľko tých korálok chcete mať. (ja som mala 10 balení Fima, ale zase ja som to dimenzovala pre cca 40 detí a ešte mi čosi ostalo) , nejaký pevný a nelepivý povrch - ja som využila obyčajnú umelohmotnú kuchynskú dosku, niečo na rozvaľkanie - mne dobre poslúžil sklenený pohár a jeden nôž na krájanie korálok.

Obrázok blogu

Ja som si na svoje korálky zvolila veľmi nenáročnú techniku - vrstvenie rozvaľkaných plátkov Fima na seba a potom rôzne krájanie a zase spájanie občas aj podľa náhody, niekedy sa človek sám čuduje, čo z toho vyjde.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Obrázok blogu

Okraje sa pekne obkroja, "najcennejší kúsok" je ten v strede, ten sa použije hneď na korálky, ktoré sa len nakrájajú, ale ani okraje netreba vyhodiť, dajú sa znovu rozvaľkať - vzniknú nové vzory - pásiky na plocho - takto som robila margarétky. A to čo ostane nakoniec sa dá ešte stále použiť na mramorované korálky. Korálkam treba ešte vyrobiť dierku - ak ich chcete navliekať na silon, stačí malým drôtikom, ak však chcete použiť kožu alebo nejakú hrubšiu šnúrku, treba väčšiu dierku - mne sa osvedčilo špáratko. Oplatí sa do niektorých korálok urobiť takú dierku, aby sa dala šnúrka prevliecť dvakrát. Dá sa s tým potom trochu čarovať pri konečnom navliekaní a uzlovaní.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Ak chcete vykrajovať väčšie tvary, tak pospájajte viacero pásikov.

Obrázok blogu

Na vykrajovanie som použila obyčajné formičky na pečenie. Trik, ktorý som našla v jednej knihe je, že treba vykrajovať cez kúsok igelitu - vtedy budú mať výsledné tvary zaoblené okraje.

Obrázok blogu

Ak sa budete dostatočne snažiť, tak po takých dvoch hodinkách (možno aj skôr) vám zakvitne pekáč.

Obrázok blogu

Pečieme v rúre na 110 stupňoch C cca 30 minút.

Po vychladnutí sa môžeme v korálkach dosýtosti prehrabovať a kombinovať, ktoré spolu ladia a v akom poradí ich chceme navliekať.

Obrázok blogu

Ja som tu našla v galantérii super bavlnenú šnúrku - existuje asi v 30 farbách a predáva sa na metráž. Za víkend som spotrebovala 25 metrov :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Potom už len stačí uzlovať a uzlovať, ako sa vám len páči.

Obrázok blogu

A malé parádnice sa môžu tešiť. Inak uvažujem aj nad kúpou farieb použiteľných pre dospelejších - dohneda, čierno - biele kombinácie a podobne, vraj idú zase veľké korálky do módy.

Obrázok blogu

A pre našich chalanov som nachystala náramky, myslím, že to ocenia rovnako ako dievčatá.

Dúfam, že som vás inšpirovala - ubezpečujem vás, že je to naozaj skvelý relax!

Zuzana Venczelová

Zuzana Venczelová

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som osoba stále hľadajúca svoje miesto vo svete. Pracujem momentálne v Bruseli ako lekárka.Nadovšetko milujem deti a letné tábory pre ne. Najviac si cením úprimné priateľstvo. Vo voľnom čase sa rada venujem potulkám po meste aj prírode a výtvarným činnostiam všetkého druhu. Zoznam autorových rubrík:  Príbehy z budovy zvnej nemocniČriepky môjho detstvaKdo si hraje, nezlobíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu